Wake up Malaysians ! Ask for more choices of language learning

The politicians are not going to change, whether Pakatan or BN.

Orang politik di Malaysia nak control yang miskin lah!

They will never change. Look at their weath at home. Look at their past education background. They are middle class people. Even the young ones, they are mostly overseas educated.



Jangan harap mereka, hanya kita rakyat di bawahan perlu berusaha ubah, itu bukan slogan Pakatan, itu ubah untuk hidupan kita. Yang tak ada akal baru kata English is a world language, bahasa dunia, pi la kat Siam, tengok punya Inggeris boleh pakai kah?

Kalau hang tak boleh baca laporan ini dari Guardian, di United Kingdom, itu bukan salah hang, salah kan politik Malaysia, masih suka bahasa imperilisma.

Thus, they send the money for the orang putih to use,they talk good about English. How good is English ? Read Dr Robert Philipson, orang Britain cakap tentang bahasa inggeris.

Read here, baca di sini, tengok berapa banyak kita sudah bagi duit kat America syarikat dan Britain. Ini tak masuk lagi Australia dan New Zealand.

Kalau hang kaya raya, hang perlu juga ingat orang miskin. Penang bukan besar, jalan satu hari pun boleh habis. Pi tengok kat tempat tempat sendiri. Jangan kata lagi di Kelantan, Trengganu dan Pahang di pantai timur, what about the East Malaysia. Hang baca la latar belakang yang politicians pergi belajar di Australia dan USA, hang tanya lah ahli politik, bila nak sedar.

Comments