MP Zairil Khir Johari ,hang ada banyak masa atau hang masih tidur ?

Berapa persen orang di dunia mengguna bahasa Inggris ?


Ahli DAP cerdik atau kurang siuman ?



Di zaman internet, masih tidak tahu Bahasa Inggris itu bukan bahasa dunia lagi.

Oh, yah, mereka takut PAGE kan ?

Memang Zairil dilantikkan menjaga pendidikan, tetapi, dia kurang bijak.

Kenapa tidak berani menyuarakan tukar undang-undang pendidikan di Malaysia ? Apa DAP takut ? Kalau berhentikan mengajar bahasa Inggris di Malaysia, kamu sudah tidak membuang masa di sini. Nak ambil peluang kritik kerajaan pun bukan bijak.

Patricia RYAN sebagai orang England dan guru bahasa pun tidak setuju memaksa belajar bahasa Inggris, kenapa ahli politik di Malaysia masih tidak menyuarakan menukarkan akta pendidikan ?

Tidak apalah, kalau kamu nampak sesiapa mengatakan menyokong bahasa Inggris di PRU 14, buang undi rosak kepada ahli politik itu.

Zairil, berapa orang pergi ke Britain belajar di universiti ? Oh, ya, ahli DAP Dyana kan ada duit banyak dan belajar masters di UK ? Kenapa tidak belajar di Thailand ?

Kalau anda setuju Malaysia perlu menukar akta pendidikan, berhentikan bahasa Inggris sebagai bahasa kedua wajib. Facebook dan twitter  mesej ini.

Kita perlu ubah untuk anak cucu kita di masa depan.


Bukit Bendera MP Zairil Khir Johari said Deputy Minister of Education P Kamalanathan’s written reply to his question in Parliament was unsatisfactory, and in fact “raises more questions than answers”.



MP questions MOE ‘experts’ behind controversial English textbooks



http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/12/06/zairil-why-should-imported-textbooks-be-taught-over-2-years/


https://www.malaysiakini.com/news/404151




Comments