Nurul Izzah sebagai penasihat kewangan, ekonomi

 

 

Walau pun Nurul Izzah tidak dapat sebarang tempat di parlimen, namun yang nanti kepada adalah tempat lebih tinggi.

Bukan main lagi, penasihat kepada kewangan dan ekonomi.

 "Adakah benar seorang menteri kesihatan mesti (seorang doktor), atau menteri air kena (sebagai) jurutera?" soalnya ketika sidang media di Tambun, Perak hari ini.

 https://www.malaysiakini.com/news/653248

Tuan Anwar, adakah seorang doktor lebih tahu kesusahan rakan sekerja di hospital atau seorang jurusan bahasa Melayu yang lebih tahu masalah di bidang kesihatan?

Memang anda pun tidak layak jadi Perdana Menteri kerana anda tidak ada belajar di bidang politik. Tetapi melalui pengalaman dan nasib di sokong oleh Dr M, anda jadi timbalan PM. 

Kini, kita nak tanya, tak ada kah orang lebih sesuai di Pakatan Harapan( PH), lebih sesuai untuk tempat penasihat kewangan dan ekonomi. Tuan Rafizi pun bukan graduan ekonomi kan ?

Antara ribuan ahli di PH, kenapa tidak melantik ahli dari DAP, PKR atau Amanah. 

Aneh kan, beribuan ahli di PH , tidak ada satu pun layak menjadi penasihat kewangan dan ekonomi. Ini bermaksud, ahli DAP, Amanah semua tidak ada kecerdasan. Kenapa rakyat nak undi wakil dari DAP, Amanah.

Yang penting, Anwar ingin Nurul Izzah tidak di rupakan oleh media, dan tidak lama lagi melantih Nurul Izzah ke kabinet. 

Tuan Anwar, rakyat bukan kata bayaran penasihat, rakyat ingin keadilan, adakah keadilan di Parti Keadilan Rakyat?  Kalau penasihat itu perlu dibayar, rakyat sokong. 


 

Jangan mainkan perkataan wang, walaupun kini ekonomi negara susah, rakyat masih sokong membayar.

Kalau hormatkan akta ahli parlimen (saraan) 1980 (akta 237), lagi jimat pembelanjaan kabinet. Bayaran untuk penasihat tidak begitu tinggi kan ? 

Rakyat Malaysia kini bukan bodoh sangat Tuan Anwar. 

Comments