#Malaysia : MP kenapa tidak berani tukar akta perumahan ?

 


 Kalau anda ingin dapat satu rumah,tidak kira besar atau kecil, baca terus, kalau tidak,lompat ke tempat lain, tidak perlu buang masa.

Di Malaysia, ada juta rumah tidak ada diduduki oleh pembeli, berapa? 1.9 juta buah rumah biar kosong mengikut laporan 29 Julai 2022. 

 https://www.malaysianow.com/news/2022/07/29/the-problem-of-1-9-million-unoccupied-homes

Ini lah kerajaan Malaysia yang hanya sokong dan takut pada golongan tengah. Kalau orang kaya, mereka tidak beli banyak rumah, hanya satu rumah bernilai tinggi. Duit lain buat pelaburan.Yang golongan tengah, tamak dan kurang cerdik. Beli banyak rumah dan tidak boleh dapat penghuni..

Satu rakyat Malaysia hanya boleh memperolehi satu rumah, tak kira atau besar. Rumah tidak boleh jual kepada rakyat asing. 

Kalau anda setuju dengan sistem ini, kosing artikel ini ke semua social media and buat petiseyn kepada MP tukar akta perumahan. 

Kanada sudah tambah akta, empty home tax, kalau rumah buat kosong setahun, perlu bayar cukai. Kenapa rakyat Malaysia begitu naif, tidak tahu apa dah jadi di dunia. 

Kalau di negera lain tidak ada, kenapa kita tidak boleh buat akta untuk rakyat kita? 

Ahli politik sokong project tertinggi dan terbesar di dunia, tetapi bodoh sangat tidak sokong ubah akta perumahan di Malaysia. 

Gunakan undi anda memberitahu mereka yang kecut bersuara, buang mereka ke tong sampah.


 

Sudah berapa tahun dia kata, di mana kini dia berada ?


 Kenapa sudah lama, rakyat tidak mengambil tindakkan? Hadkan pembelian rumah. Cakap banyak bukan ada gunanya.



Perlukah, kita duduk di rumah besar ? 

https://malaysiakusayang.blogspot.com/2021/12/do-you-need-to-live-big-house.html




Comments