Tidak undi vs #undirosak

 

 

Tidak suka parti politik atau ahli politik, tidak ingin keluar undi.

Itu satu langkah tidak bijak.

Anda tidak undi, maksud anda tidak berkuasa nak kritik kerajaan tidak bagus. Kenapa, pasal anda tidak memberi tanda kepada parti politika dan ahli politik.

Kini, undi rosak adakah satu alat untuk berkomunikasi dengan mana mana parti politik mahupun ahli politik. Maka, mereka boleh buat apa saja mereka suka.

Ingin buat aduan, MP atau ADUN kata hantar memorandum, tapi, mereka tidak kreatif, menyediakan borang untuk buat aduan singkat. 

Kalau anda perlu pergi pejabat ADUN atau MP, anda tahu macam mana anda dilayan oleh pekerja di pejabat.  

Kini, anda tidak perlu sakit hati, #undirosak untuk mereka.

Peratusan undi di kira, tapi, ahli politik mahupun parti politik tidak kira peratusan undi rosak , kenapa? Mereka hanya ingin tahu menang atau kalah saja.

Jadi, anda tidak ingin keluar undi, maksud anda lepaskan peluang berkomukasi berkesan. 

Keluar undi, UNDI ROSAK. 

Tetapi, jangan pangkar di dua dua kotak, satu saja dengan cara lain seperti video ini. Kalau pangkah dua dua kota, bermaksud anda tidak berkomunikasi dengan parti politik atau ahli politik.


Kesian, Bersih tidak tahu undi rosak ada kesan yang berkesan. Bersih 2.0 selalu kritik kerajaan, ada kesan kah? Kerajaan ada memberi jawapan kah?  Bersih 2.0 perlu banggun dari tidur di zaman internet. Buat analisa tentang pegerakkan kumpulan anda, berapa kali kerajan ada menerima cadanga anda? 

Lain kali, masukkan undi rosak untuk zaman internet. Kalau boleh jatuh kerajaan dengan sah, memang 5 tahun kemudian boleh angkat kerajaan baru kalau pengundi yang bijak macam tahu buang undi rosak.





Comments